WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Γίδα βραστή

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

Γίδα βραστή

Γίδα βραστή λιμπίστηκα βλέποντας την ανάρτηση της Ξανθής μέσω facebook. Οι Πολίτες, τουλάχιστον η οικογένειά μου δεν την έφτιαχναν. Ξετρελάθηκα όμως με την σούπα αυτή στην σχεδόν δεύτερη πατρίδα μου την Πελοπόννησο, άλλη φορά θα σας μιλήσω γι' αυτό,  και συγκεκριμένα στα ορεινά της το χειμώνα. Εκδρομές με φίλους και παιδιά, όλο και σε κάποιο ωραίο ταβερνάκι θα ξαποσταίναμε, οπότε μια σούπα που και που ζέσταινε τα παγωμένα μέλη μας, μετά από μπόλικο περπάτημα και παιχνίδι με τα παιδιά - μην πω και το κυνηγητό, όταν ήταν μικρότερα, γιατί όλο και απομακρύνονταν και έπρεπε να τα έχουμε κατά νου μη και τα χάσουμε. Βέβαια για να πω την αλήθεια μου τις περισσότερες φορές προτιμούσαμε εκείνο το κατσικάκι στη γάστρα, που ψηνόταν στο τζάκι, κουκουλωμένο στη χόβολη ή τα συκωτάκια ψημένα και αυτά στο τζάκι και το ψωμί φρυγανισμένο στη ξυλόσομπα (η ανάμνηση αυτή είναι από την ταβέρνα του Γρηγόρη στο Πυργάκι, πριν τις μεγάλες δασικές πυρκαϊές της Αχαΐας το 2009, αγαπημένο στέκι για σειρά ετών). Κάποια στιγμή θα σας πω και γι' αυτές τις στιγμές.

Σπάνια βέβαια την έφτιαχνα. Δεν ήταν στη λίστα των αγαπημένων των παιδιών μου, ούτε και του άντρα μου όμως. Ανέβασε όμως η Ξανθή τη φωτογραφία, είδα και τη συνταγή της, βρήκα και γίδα στο χασάπη, οπότε να η ευκαιρία, είπα και την έφτιαξα.

Την συνταγή της Ξανθής θα την δείτε εδώ. Πήρα και την ιδέα της για το ξύδι που δεν το ήξερα και η γίδα μου όταν έφτιαχνα είχε λίγο βαριά μυρωδιά αλλά  για το καλαθάκι στη χύτρα (που εγώ δεν χρησιμοποιώ στις σούπες) κάτι που μου διαφύλαξε ακέραια τα λαχανικά. Προσθαφαίρεσα υλικά (αυτά που χρησιμοποιώ σε κρεατόσουπες- η δε αφαίρεση οφείλεται σε έλλειψη υλικού και όχι σε άποψη!!!)

Υλικά

1 κιλό γίδα (εγώ πήρα από νεφραμιά)
ξύδι
4 μέτρια καρότα
3 κολοκύθια
3 πατάτες
1/2 σελινόριζα
1 πράσο κομμένο σε μεγάλα κομμάτια
αλάτι - πιπέρι

Εκτέλεση

Αφού πλύνουμε καλά τη γίδα την βάζουμε σε ένα μπωλ με νερο και ξύδι για μισή ώρα. Την ξεπλένουμε καλά και τη βάζουμε στη χύτρα ταχύτητας. Προσθέτουμε νερό ώστε να τη σκεπάζει. Αφήνουμε να πάρει μια βράση, ξαφρίζουμε, προσθέτουμε λίγο αλάτι και πιπέρι και κλείνουμε τη χύτρα. Αφήνουμε να βράσει για 11/2 ώρα από την ώρα που θα σφυρίξει χαμηλώνοντας το μάτι.
Καθαρίζουμε τα λαχανικά μας, τα τοποθετούμε στο καλαθάκι, αλατοπιπερώνουμε  και τοποθετούμε το καλαθάκι μέσα στη χύτρα. Εγώ τα έβρασα για 10 λεπτά από τη στιγμή που άρχισε να σφυρίζει η βαλβίδα. Να σημειώσω ότι η χύτρα μου είναι παλιά και έχει δύο βαλβίδες, την κόκκινη για τα κρέατα και την πράσινη για τα λαχανικά, οπότε έκανα και τη σχετική αλλαγή. Στις άλλες σούπες που φτιάχνω δεν κάνω αλλαγή γιατί συνήθως τα λαχανικά τα βάζω εξαρχής.
Σερβίρουμε σε πιάτο και συνοδεύουμε με λίγο κόκκινο κρασί.
Καλή όρεξη και στην υγειά μας!

5 σχόλια:

Ξανθή είπε...

Έχω φάει τόσες σούπες την τελευταία εβδομάδα που δεν θέλω άλλο πια.
Κι όχι τίποτα άλλο το μενού των Χριστουγέννων θα περιέχει πάλι σούπα!!Χαχαχα
Σε ευχαριστώ για την αναφορά.
Φιλιά

- spoonstories- είπε...

Μερικοί δεν τρώνε τη γίδα...δεν ξέρουν τι χάνουν. Αν μαγειρευτεί σωστά είναι super! Η σουπίτσα είναι ότι πρέπει αυτές τις μέρες...και η συγκεκριμένη δείχνει νόστιμη!Καλή χρονιά :)

Silena είπε...

Σοφία μου θύμισες παιδικά, ανέμελα χρόνια στο χωριό!!!! Πάντα παραμονή Χριστουγέννων σέρβιραν αυτή τη λαχταριστή σουπίτσα!!!!
Καλές γιορτές να έχετε!!!!

sundayspoon είπε...

Αυτό το φαγάκι το αγαπάνε πολύ οι γονείς μου. Θα τους δώσω τη συνταγή και είμαι σίγουρη ότι θα την ευχαριστηθούν!
Καλές γιορτές με υγεία και αγάπη!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Παλιά άκουγα γίδα βραστή, και ούτε να την δω ήθελα.
Μέχρι που την δοκίμασα στο Μέτσοβο και είπα τι έχανα τόσον καιρό.
Αν μαγειρευτεί σωστά, ούτε μυρίζει ούτε τίποτα, μια νόστιμη κρεατόσουπα είναι.
Γεια στα χέρια σου Σοφάκι!
Φιλιά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...