WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Χορτόσουπα

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Χορτόσουπα

Μια από τις πολύ αγαπημένες μας σούπες είναι η χορτόσουπα, υγιεινή, διαιτητική, αρωματική και πεντανόστιμη και νηστίσιμη. Την έφτιαχνα συχνά πυκνά με τα παιδιά μικρά και συνεχίζω να την φτιάχνω πιο "αριά" όπως θα έλεγε η γιαγιά μου τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον επιδέχεται μύριες παραλλαγές (ανάλογα με την εποχή και τα υλικά στο ... ψυγείο) αλλά και χρήσεις.

Υλικά

1 κρεμμύδι ξερό
1 πράσο (το λευκό μέρος)
2 μέτριες πατάτες
3 κολοκυθάκια
½ σελινόριζα
3 καρότα
½ μπρόκολο
λίγο λάχανο (1/4 ενός μικρού λάχανου)
1 πιπεριά
½ ματσάκι σέλινο
2 ντομάτες
1 φλυτζανάκι καφέ λάδι


Εκτέλεση

Ψιλοκόβουμε όλα μας τα υλικά αφού τα πλύνουμε.





Σε μια κατσαρόλα  (εγώ ξεκίνησα χρησιμοποιώντας την αγαπημένη μου πλακερή αλλά μην το κάνετε, ξεκινήστε με μεγάλη κατευθείαν) ζεσταίνουμε το λάδι και σωτάρουμε ελάχιστα το κρεμμύδι και το πράσο και προσθέτουμε και τα υπόλοιπα υλικά ανακατεύοντας.

Αν κάνατε το δικό μου λάθος, αλλάζετε σαν και μένα κατσαρόλα

και προσθέτετε νερό μέχρι να καλυφθούν καλά τα υλικά (χρειάστηκαν 9 ποτήρια νερό στην κατσαρόλα που βλέπετε)
Αλατοπιπερώνουμε και αφήνουμε να σιγοβράσει σε χαμηλή φωτιά για περίπου 40-45 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν καλά τα λαχανικά.

Από το σημείο αυτό μπορούμε να κάνουμε τις παραλλαγές που θέλουμε.
α) Αν θέλουμε σερβίρουμε επιτόπου προσθέτοντας λίγο λεμόνι.
β) Προσθέτουμε 1 φλυτζάνι τσαγιού ζυμαρικό για σούπα και βράζουμε για ακόμη 10 λεπτά.
γ) την περνούμε από το μπλέντερ ώστε να προκύψει βελουτέ.

δ) Αν σας βγει τόσο πολύ όσο και σε μένα, χωρίζουμε σε μια άλλη κατσαρόλα την ποσότητα που προορίζουμε για να φάμε και εφαρμόζουμε τα α ή β παραπάνω, και το υπόλοιπο συνεχίζουμε να το σιγοβράζουμε μέχρι σχεδόν να λιώσουν τα λαχανικά μέσα στο ζουμάκι τους. Σουρώνουμε και βάζουμε το ζωμό σε ταπεράκια και το φυλάμε στο ψυγείο για χρήση σε σάλτσες, ρύζι, μακαρόνια, κλπ.

6 σχόλια:

syros2js είπε...

Ε, αφού δε λέει να φτιάξει με τίποτα ο καιρός, οι σουπίτσες συνεχίζουν να παραμένουν αγαπημένη επιλογή!!!
Φιλάκια πολλά-πολλά!!!
Καλό Σαββατοκύριακο!!!

Helen Gr είπε...

Μπράβο, Σοφία μου, πολύ ωραία πρόταση! Η σουπίτσα σου έχω υπέροχα υλικά. Ποτέ δεν είχα σκεφθεί να βάλω μπρόκολο, λόγω της έντονης γεύσης του.
Είναι ιδανική ακόμα και για μεσημέρι!
Φιλάκια.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Kαι βελουτέ θα είναι πολύ νόστιμη, αλλά και έτσι, με μπόλικο λεμονάκι, θα είναι φοβερή!!
Φιλιά Σοφάκι, καλό Σαββατοκύριακο!!

Ροδανθη είπε...

Σοφία μου τέλεια,είναι απ΄τις αγαπημένες μου σούπες την φτιάχνω συχνά και την απολαμβάνω.Να είσαι καλά καλό σου βράδυ,φιλιά!!!!!

Eleni είπε...

Νοστιμότατη φαίνεται Σοφία μου, και πολύ χορταστική!!!
Φιλιά!

kiki είπε...

Ό,τι πρέπει για τη νηστεία τώρα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...