WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Γιουβαρλάκια σούπα αυγολέμονο!

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Γιουβαρλάκια σούπα αυγολέμονο!


Χειμώνιασε για τα καλά και οι σούπες έχουν την τιμητική τους! Τα γιουβαρλάκια δεν μπορούν ακριβώς να θεωρηθούν σούπα αλλά είναι ένα εύγευστο παραδοσιακά σπιτικό φαγητό που ζεσταίνει το κοκκαλάκι μας στα κρύα του χειμώνα, ιδίως όταν σερβίρεται αχνιστό αχνιστό με πηκτό αυγολέμονο και συνοδεύεται με ζεστό  ψωμί!!! (Η φωτογραφία δεν προδιαθέτει γιατί βλέπετε είναι από τα φαγητά που ετοιμάζονται Κυριακή, μπαίνουν απευθείας στο ταπεράκι και κατόπιν στην κατάψυξη για αποστολή στον σπουδάζοντα στην επαρχία υιό)

Υλικά

1/2 κιλό κιμά
1 μέτριο κρεμμύδι, τριμμένο (ή στο μούλτι)
1 σκελίδα σκόρδο, λιωμένη
2 φλυτζανάκια του καφέ ρύζι γλασέ
2 κουταλιές σούπας χυμό ντομάτας (πασάτα)
μαϊντανό
άνηθο
δυόσμο
αλάτι - πιπέρι
1 πρέζα μοσχοκάρυδο
λίγο αλεύρι για το πασπάλισμα των .... γιουβαρλακίων

2 μέτριες πατάτες καθαρισμένες και κομμένες σε κύβους

5 ποτήρια νερό
2 κουταλιές σούπας ελαιόλαδο
1 κύβο λαχανικών

Για το αυγολέμονο
Το χυμό από δύο λεμόνια
1 αυγό

Εκτέλεση

Σε ένα μπωλ βάζουμε τον κιμά, το τριμμένο κρεμμύδι, το λιωμένο σκόρδο, τη ντομάτα, το ρύζι, μαϊντανό, άνηθο, δυόσμο, μοσχοκάρυδο και λίγο νερό. Αλατοπιπερώνουμε και ζυμώνουμε. Αφήνουμε το κιμά λίγο να ξεκουραστεί.
Σε μια κατσαρόλα βράζουμε το νερό και ρίχνουμε το λάδι και τον κύβο λαχανικών.
Πλάθουμε μικρά μπαλάκια από τον ζυμωμένο κιμά, τα περνούμε στο αλεύρι (τα τινάζουμε λίγο για να φύγει η περίσσεια του αλευριού) και τα ρίχνουμε στο νερό που κοχλάζει.


Ρίχνουμε και τις πατάτες. Κλείνουμε την κατσαρόλα, χαμηλώνουμε τη φωτιά στο 3 και αφήνουμε το φαγητό να σιγοβράσει για 40 λεπτά περίπου, ελέγχοντας να μην τελειώσει το νερό του (προσθέτουμε αν χρειαστεί).

Μόλις ψηθεί, χτυπάμε το αυγό σε ένα μπωλ ρίχνοντας λίγο λίγο το χυμό του λεμονιού και στη συνέχεια με την κουτάλα της σούπας προσθέτουμε ζουμί από το φαγητό προκειμένου να φέρουμε το αυγολέμονο σιγά σιγά στην ίδια θερμοκρασία με το φαγητό (και φυσικά να μην ψηθεί το αυγό - έχει ......πλάκα βέβαια όταν συμβαίνει αυτό- μικρά κομμάτια ασπράδι ποσέ!!!!!, άσχετα αν καταστρέφεται το φαγητό). Επειδή είχαμε περάσει τα γιουβαρλάκια στο αλεύρι, το ζουμί τους χυλώνει και το αυγολέμονο δεν χρειάζεται τρελή προετοιμασία, γίνεται πηχτό ούτως ή άλλως.  Ρίχνουμε το αυγολέμονο στην κατσαρόλα με το φαγητό και κουνάμε κυκλικά την κατσαρόλα προκειμένου να αναμειχθεί το αυγολέμονο με το υπόλοιπο φαγητό.

Ετοιμο για σερβίρισμα (ή αποθήκευση σε τάπερ και κατάψυξη μόλις κρυώσει)! Καλή σας όρεξη!

42 σχόλια:

Ξανθή είπε...

Αγαπημένο φαγητό, εγώ τρίβω κι ένα δυο καρότα μέσα στη σάλτσα.
καλό βράδυ.

Μαiρη είπε...

Mμμμμ! Πεντανόστιμο φαγάκι!!!

gwgw είπε...

Σοφακι μου πεταω την σκουφια μου για γιουβαρλακια,αλλα οχι με αυτο τον τροπο μαγειρεμενα.
Ποτε δεν μας μαγειρεψε η μητερα μου ετσι το συγκεκριμενο φαγητο παρα κοκκινιστα αυγολεμονο και ετσι εμαθα και εγω, ειναι το κατι αλλο.
Με τον δικο σου τροπο τα ειχα φαει σε φιλικο σπιτι και δεν μου αρεσαν,ισως γιατι δεν ηταν καλα μαγειρεμενα.
Εχω ομως την περιεργεια να τα μαγειρεψω κι εγω με αυτο τον τροπο να δω αν θα ειναι καλυτερα σε γευση απο αυτα που ηδη ξερω και μαγειρευω.
Αντε καλη μου μαγειρευε για το παιδακι σου και αυτα απο μας περιμενουν.
Καλο βραδυ να εχεις σε φιλω!!!

Ροδανθη είπε...

Σοφία μου ορίστε που παραπονιέσαι προλαβαίνεις πλέξιμο,δουλειά και φαγητό,εγω να σου πώ την αλήθεια ντομάτα δεν βάζω ούτε και μοσχοκάρυδο αλλά την επόμενη φορά θα το κάνω έτσι, είμαι σίγουρη οτι θα είναι πολύ νόστιμο.Να είσαι καλά καλό βράδυ.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Εγώ παλι Σοφία μου τα γιουβαρλάκια τα τρώω όπως και να ναι μαγειρεμένα.
Κοκκινιστά, αυγολέμονο, με ντομάτα, χωρίς ντομάτα, όπως τα φτιάχνει η Γωγώ, όπως τα φτιάχνεις εσύ.... στα λέω όλα αυτά για να καταλάβεις τι βολικό κορίτσι είμαι με το συγκεκριμμένο φαγάκι χα χα χαα!
Επίσης δέχομαι και ταπεράκια!
Σήμερα μαγείρεψα κεφτέδες αυγολέμονο, αν προλάβω θα τους αναρτήσω αύριο, που μοιάζουν πολύ στην όψη με τα γιουβαρλάκια, αλλά όχι στην γεύση.
Ευχαρίστως ανταλάσσω ταπεράκι;-)
Φιλάκια, καλό βράδυ!

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος είπε...

Για περάστε από το σπιτάκι μας...σας περιμένει δωράκι ;)

Vita είπε...

Ας είχα ένα πιάτο τώρα! Τα πεθύμησα!

para-kelsoscooks είπε...

Τα γιού-βαρελάκια σου, μοσχομύρισαν και τα λαχτάρισα. Πολύ ζωντανή η περιγραφή της εκτέλεσης με το πηκτό αυγολέμονο και το ζεστό ψωμί.... Άστα δεν συνεχίζω άλλο.

Elpiniki είπε...

Από τις αγαπημενες χειμωνιατικες σουπιτσες! Πολυ λαχταριστη φαινεται! Γεια στα χερια σου!

Penelope είπε...

Αυτό με τα ταπεράκια, έχει γίνει πια must, στους φοιτητές μας! Και καλά τα δικά σου πάνε στην ελληνική επαρχία Σοφία μου.
Κάτι άλλα που ξέρω, φτάνουν στην Σιέννα και σε κάποιο μέρος του Λονδίνου!!!
Αχ, μανάδες τι τραβάτε...

Όσο για τα γιουβαρλάκια, φαγάκι νόστιμο και πολύ "παιχνιδιάρικο" γιατί μπορείς να το παραλλάξεις!

Σοφία Ζ. είπε...

Ξανθή μου καλημέρα. Ωραία ιδέα με το καρότο, θα το δοκιμάσω σε επόμενο μαγείρεμα!

Σοφία Ζ. είπε...

Μαιρη μου είναι πράγματι πεντανόστιμο.

Σοφία Ζ. είπε...

Γωγώ μου, και εγώ πετάω τη σκούφια μου για το συγκεκριμένο φαγάκι (μου αρέσει το ξινό να σου πω την αλήθεια μου). Δεν τα έχω φάει ποτέ κοκκινιστά με αυγολέμονο, μόλις πέρασα και είδα τη συνταγή στο μπλογκ σου. Θα το δοκιμάσω γιατί μου εξάπτει την περιέργεια ο συνδυασμός!

Σοφία Ζ. είπε...

Ροδάνθη μου, τι να σου πω από το τι προλαβαίνω .... Όλες μου οι δουλειές μισές .... Τη ντομάτα τη βάζω για να κρατά μαλακό τον κιμά και να μην σφίγγει στο μαγείρεμα, το μοσχοκάρυδο μου προέκυψε καταλάθος (αντί για πιπέρι ένα βράδυ ... μοσχοκαρύδωνα) και μου άρεσε!

Σοφία Ζ. είπε...

Λενιώ μου έτοιμο το ταπεράκι, μόλις έφτιαξα ξανά γιουβαρλάκια πρωί πρωί για να ταϊσω τα έτερα δύο μέλη της οικογένειας το μεσημέρι και τώρα είδα τους κεφτέδες αυγολέμονο... Καλά για να μην απέχω θα ανεβάζω μου φαίνεται φωτογραφίες από τις συνταγές των άλλων που δοκιμάζω! Πάντως ανταλλάσσω ταπεράκια προθυμότατα!

Σοφία Ζ. είπε...

PelaSofi θα περάσω άμεσα! Φιλιά

Σοφία Ζ. είπε...

Vita έχω έτοιμο πιατάκι, και σε ταπεράκι αν θέλες ... γίνεται!

Σοφία Ζ. είπε...

Para-kelsoscooks τώρα περιμένω να τελειώσει το πρόγραμμα στον αρτοπαρασκευαστή, "φουρνίζω" (λέμε τώρα) ψωμί ολικής!

Σοφία Ζ. είπε...

Ελπινίκη μου είναι και δική μου αγαπημένη και ευτυχώς και των παιδιών μου.

Σοφία Ζ. είπε...

Πηνελόπη μου, πόσες μεταφορές ταπερακίων δεν λέγεται. Και για να μην είμαι αχάριστη, σκέψου ότι ο γιος μου μαγειρεύει κιόλας, αυτοεξυπηρετείται αν χρειαστεί!
Πάντως δεν μπορείς να πεις, υπάρχουν πολυταξιδεμένα ταπεράκια!!!!

Καλημέρα σε όλους!!!!

Helen Gr είπε...

Καλημέρα, Σοφία. Αγαπημένο το φαγάκι και με επιτυχία. Μπράβο. Κι εγώ βάζω χορταρικά και τα αλευρώνω. Έτσι δε χρειάζονται πολλά αυγά. Στείλε ένα ταπεράκι και σ' εμένα, σε παρακαλώ!
Φιλιά.

tzeni xr. είπε...

Καλα χθες που ανεβασες την αναρτηση ειχα κανει και εγω γιουβαρλακια... Ειναι απο τις αγαπημενες μου σουπες αν και εσυ δεν την λες σουπα. Και εγω καπως ετσι περιπου τα κανω και γινονται πεντανοστιμα!!!

tzeni xr. είπε...

ΑΑ εγω ομως δεν βαζω πατατα μεσα. Την αλλη φορα θα το δοκιμασω και με πατατα.

Marie είπε...

Τρελαίνομαι για γιουβαρλάκια αυγολέμονο και τα φτιάχνω συχνά, αλλά δεν έβαζα ντομάτα θα το επιχειρήσω την επόμενη! Φιλάκια Ροδάνθη μου!

μυστήριο κορίτσι είπε...

Δεν ξέρω να μαγειρεύω άρα μου είναι χρήσιμες οι συνταγές σου.
Σε ευχαριστώ πολύ, καλό μεσημέρι!

manousina είπε...

Από τα αγαπημένα μαμαδίστικα φαγητά που αν και μανούλα δεν έχω φτιάξει ακόμα. Να είσαι καλά.

Μουσική προ-ΠΑΙΔΕΙΑ ''Η Ροδούλα και τα μουσικά της αστεράκια'' είπε...

Μου άνοιξες την όρεξη νυχτιάτικα Σοφία μου χαχααχα. Είναι από τα αγαπημένα μου φαγητά.
Να έχεις ένα όμορφο βράδυ!
Φιλάκια!!!

T.A.G είπε...

Σοφία καλησπέρα:-) Ήρθα να σε γνωρίσω από κοντά και να σε καλωσορίσω στο μπλογκ! Σ' ευχαριστώ για την επίσκεψη και την τιμή που μου έκανες να γίνεις follower:-) Ανάρτησα το μπλογκ σου στη λίστα μου ήδη και προς το παρόν, για τεχνικούς λόγους, είναι η μόνη κίνηση που μπορώ να κάνω.. Ελπίζω πάντως να τα λέμε συχνά. Βλέπω ότι ο χώρος σου είναι πολύ φιλόξενος και σίγουρα "μαμαδίστικος" κι αυτό μου αρέσει ιδιαίτερα!!! Καλό σου βράδυ:-) Άννα

Σοφία Ζ. είπε...

HelenGr το ταπεράκι έρχεται! Στο δρόμο είναι!!!! Καλό βράδυ!

Σοφία Ζ. είπε...

Τζένη καλώς σε βρήκα και εδώ. Τα υψηλά πνεύματα συναντώνται ελεγε η γιαγιά μου! Γι' αυτό φτιάξαμε και το ίδιο φαγητό!!!! Φιλιά πολλά!

Σοφία Ζ. είπε...

Marie και εμείς και εμείς τρελαινόμαστε και φαίνεται. Θα δώσω τα φιλιά στη Ροδάνθη! Καλό βράδυ!

Σοφία Ζ. είπε...

Μυστήριο κορίτσι, δοκίμασε την συνταγή, δεν θα χάσεις! Φιλιά!

Σοφία Ζ. είπε...

Manousina μου, θα έρθει και η ώρα τους μην ανησυχείς! Χαχα! Ως μαμάδες όλα θα τα φτιάξουμε! φιλάκια!

Σοφία Ζ. είπε...

Ροδούλα μου καλησπέρα! Κόπιασε να σου κάνω το τραπέζι. Φιλιά πολλά καλή μου!

Σοφία Ζ. είπε...

Άννα καλως ήρθες στο σπιτάκι μας. Ευχαριστούμε και εμείς για την τιμή που μας κάνεις. Θα τα λέμε συχνά είτε εδώ είτε στο σπιτάκι το δικό σου! Καλό βράδυ!

T.A.G είπε...

Σοφία καλημέρα:-) Ήθελα να ζητήσω συγνώμη για το ότι απευθύνθηκα μόνο σε σένα εχθές το βράδυ αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι είστε πάνω από ένα άτομο στην παρέα:-))... Σας καλωσορίζω λοιπόν όλες με την ίδια χαρά και θα τα λέμε! Άννα

xristina είπε...

ωχ ρε κορίτσια......
τι ωραία γιουβαρλάκια είναι αυτά...!!!
μιάμ

Θεανώ είπε...

Σοφία μου ευχαριστούμε για τα γιουρβαλάκια σου μια και εγώ δοκίμασα από το τάπεράκι σου. Ηταν υπέροχα. Καλό βράδυ.

magda είπε...

Σοφία μου, καλησπέρα
Σ΄ευχαριστώ που μ' ακολούθησες...
Αυτό ήταν η αιτία, που γνώρισα αυτό το τόσο...νόστιμο Blog!!!
Είσαι, είστε όλα τα κορίτσια, θαυμάσιες νοικοκυρές και ευχαριστώ για τις συνταγές σας!
Ήδη είστε στα αγαπημένα μου!
Πολλά φιλιά
Μάγδα

Σοφία Ζ. είπε...

melissalli, καλωσόρισες στην παρέα μας! Πολλά φιλιά!

Σοφία Ζ. είπε...

Θεανώ αυτά τα ταπεράκια πήγαινε έλα κάνουν την διαφορά στη γεύση. Χα χα! Φιλιά1

Σοφία Ζ. είπε...

Μάγδα Ευχαριστούμε για την επίσκεψη και για τα καλά σου λόγια! Θα τα λέμε συχνά! Φιλιά πολλά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...