WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Χοιρινό ψητό στη γάστρα ή χοιρινό pot roast

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011

Χοιρινό ψητό στη γάστρα ή χοιρινό pot roast



Πριν  από κάποια χρόνια είχα δώσει σε ένα άλλο blog μια συνταγή για μοσχάρι ψητό στη γάστρα, άλλως όπως είναι γνωστό ως pot roast.  Αποτελεί ένα από τα αγαπημένα φαγητά της οικογένειας για κυριακάτικο τραπέζι, και χρησιμοποιώ άλλοτε μοσχάρι, άλλοτε χοιρινό. Άλλοτε το συνοδεύω με πατατούλες και baby carrots, άλλοτε με ανάμεικτα λαχανικά και άλλοτε χωρίς συνοδεία με μόνη τη σάλτσα του. Επειδή όλη η νοστιμιά του έγκειται στο πολύ αργό ψήσιμο (4 ώρες)χ ωρίς κανέναν έλεγχο στο ενδιάμεσο με μια πολύ μικρή προετοιμασία στην αρχή, όπως είχα πει και τότε και θερμά υποστηρίζω, το βάζουμε στο φούρνο ένα ηλιόλουστο κυριακάτικο πρωινό σαν σήμερα, πάμε μια μεγάλη βόλτα και στην επιστροφή μας, στρώνουμε τραπέζι και τρώμε!!!

Υλικά
2 κιλά χοιρινό σπάλα με κόκαλο (άκοπο, μόνο σπασμένο)
1 κουταλιά σούπας ελαιόλαδο
2 μέτρια κρεμμύδια ψιλοκομμένα
4 σκελίδες σκόρδο λιωμένο
1 ποτήρι του κρασιού άσπρο κρασί
Αλάτι, πιπέρι και Italian seasoning
1/2 κιλού ανάμεικτα λαχανικά κατεψυγμένα

Εκτέλεση

Ρίχνουμε το λάδι σε τηγάνι και σωτάρουμε ελαφρά το κρεμμύδι και το σκόρδο.



 Μεταφέρουμε σε γάστρα (πήλινη ή μαντεμένια), εγώ προτιμώ την πήλινη,  και απλά τοποθετούμε το κρέας πάνω στο κρεμμύδι. θέλουμε περνάμε μια φορά και το κρέας στο τηγάνι μέχρι να πάρει χρώμα.  Εγώ το αποφεύγω. Πασπαλίζουμε το κρέας (και από τις δύο πλευρές) με αλάτι, πιπέρι και Italian seasoning και περιχύνουμε με το κρασί.

Στο σημείο αυτό αν θέλουμε προσθέτουμε τα ανάμεικτα λαχανικά γύρω από το κρέας. Κλείνουμε την γάστρα ερμητικά. Επειδή το καπάκι της δικής μου δυστυχώς δεν μπορώ να πω ότι κλείνει καλά, καλύπτω την ανοιχτή γάστρα με αλουμινόχαρτο και μετά τοποθετώ το καπάκι. Μπορεί να κλείσει και με ζυμάρι (αλλά δεν έχω καμιά διάθεση να ζυμώνω και μετά το ψήσιμο να σπάω και το ζυμάρι προσέχοντας μην πέσει μέσα στο φαγητό). Τοποθετούμε τη γάστρα σε σχετικά χαμηλή θέση σε προθερμασμένο μέτριο φούρνο (150-180º C ανάλογα με το φούρνο) και αφήνουμε να ψηθεί για περίπου 3,5-4 ώρες.

Αυτήν την φορά να σας πω την αλήθεια μου, έκλεισα τη γάστρα και ξέχασα να βάλω μέσα τα λαχανικά. Στο τέλος του μαγειρέματος, έβρασα σε δυο ποτήρια νερό με διαλυμένους δύο κύβους λαχανικών, τα λαχανικά μου, τα σούρωσα και όταν άνοιξα τη γάστρα τα έριξα στη σάλτσα του κρέατος για να πάρουν τα αρώματά της.

Με το ζωμό που κράτησα από το σούρωμα των λαχανικών έφτιαξα ένα πολύ νόστιμο σπυρωτό πυλάφι, με την αναλογία 1 ποτήρι ρύζι parboiled - 2 νερό. Βραζουμε το ζωμό, ρίχνουμε το ρύζι, πιπέρι (όχι αλάτι λόγω ζωμού) ανακατεύουμε, κλείνουμε την κατσαρόλα και ψήνουμε σε πολύ χαμηλή φωτιά μέχρι το ρύζι να κάνει τρύπες στην επιφάνεια. (φωτογραφία μόνο από την αρχή της διαδικασίας, οι πειναλέοι της οικογένειας δεν μου επέτρεψαν να φωτογραφίσω τις ... τρύπες).

11 σχόλια:

Ροδανθη είπε...

Γειά σου Σοφία μου, καλά έδωσες ρέστα, μόνο με την παρουσίαση χορτένεις πού να το φάς κιόλας.Εγω πάντος θέλω μια μερίδα.Φιλιά πολλά καλό βράδυ.

Σοφία Ζ. είπε...

Ροδάνθη μου, στο έχω πει, έχουμε παρόμοια προγράμματα! Συναντιόμαστε συχνά διαδικτυακά! Η μερίδα σου φυλαγμένη και μάλιστα στα κουτάκια των εστιατορίων, που προμηθεύτηκα για να στέλνω φαγητά στο γιο! Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα!

para-kelsoscooks είπε...

Πολύ ωραία και νοστιμότατη-σίγουρα- συνταγή. Να προσθέσω και τεμπέλικη;Καλή εβδομάδα να έχεις.

Θεανώ είπε...

Είμαι και εγώ εδώ. Περιμένω να πάρω μερίδα. Με τέτοια παρουσίαση πως να μην θέλεις να το δοκιμάσεις. Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα!

χρυσάνθη είπε...

Πεντανόστιμο φαγητό.Και γω είμαι φαν αυτού του φαγητού!!!Σοφάκι μου το μόνο που θα ήθελα να επισημάνω είναι η χρήση του αλουμινόχαρτου.Από ειδικό ξέρω ότι η χρήση του είναι απαγορευτική.Καλό είναι να το αποφεύγεις.Καλή εβδομάδα Φιλάκια!!

Konstantina είπε...

Σοφία καλημέρα και καλή εβδομάδα!!
Θα ήθελα ένα κομματάκι από το χοιρινό σου θα πρέπει να έχει ψηθεί υπέροχα...!

gwgw είπε...

Αχ βρε Σοφακι μου,πολυ θα ηθελα να δοκιμασω,και σιγα να μην αφησατε...χαχαχαχα!!! Πολυ λαχταριστο το φαγακι σου και ειμαι καρασιγουρη οτι στην γαστρα θα ειχε γινει πεντανοστιμο,και το ρυζακι φανταστικο..γεια στα χερακια σου!!!
Καλημερουδια καλη εβδομαδα και πολλα πολλα φιλακια!!!

Elpiniki είπε...

Φαινεται καταπληκτικο! Πολυ μ αρεσουν τετοια φαγητα!

Penelope είπε...

Με βλέπω για "γαστράτο" το ερχόμενο ΣΚ, μιας και καιρό τώρα παλεύω να φτιάξω κάτι ανάλογο με κατσικάκι που με περιμένει υπομονετικά.
Καλημέρες πολλές.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Σοφάκι τι να πρωτοθαυμάσω??
Νοστιμιά ή παρουσίαση??
Από τα ωραιότερα γαστράτα φαγάκια!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

Σοφία Ζ. είπε...

Para-kelsoscooks εμ γιατί είναι τεμπέλικη την φτιάχνω κυριακάτικα! Για να πάρω μια ανάσα και εγώ!!!!

Θεανώ μου, το υπόλοιπο το πήρε ο γιος μου ... καταψυγμένο μαζί με το ... μισό ψυγείο! Την επόμενη φορά θα φυλάξω!

Χρυσάνθη καλησπέρα, θα το δω αυτό με το αλουμινόχαρτο, δεν το ήξερα. Βέβαια όπως το βάζω δεν ακουμπά το φαγητό, ανέχει σημασία. Έχεις το όνομα της γιαγιάς μου.

Κωνσταντίνα μου, επιφυλάσσομαι την επόμενη φορά. Ας όψεται ο υιός!

Γωγούλα μου, να μην το ακούσουν οι άλλοι, εσένα σου φύλαξα κόμματι. Τόσο γιουρούσι σου έχω κάνει στις συνταγές σου, στο οφείλω ένα τόσο δα μικρό κομματάκι! Φιλάκια!!!

Ελπινίκη, δοκίμασέ το, δεν θα χάσεις!

Πηνελόπη μούρλια θα είναι το γαστράτο κατσικάκι! Πες μου ότι το κατσικάκι είναι και από χωριό. Θα αυτοπροσκαλεστώ το επόμενο ΣΚ.

Έλενά μου σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

Φιλιά σε όλες και καλή εβδομάδα να έχουμε, σε πείσμα όλων όσων θέλουν να την χαλάσουν!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...