WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Τουρλού κατσαρόλας

Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Τουρλού κατσαρόλας

Τουρλού τουρλού, συνήθιζε να λέει η γιαγιά μου, όταν της περίσσευαν λίγα λαχανικά από κάθε είδος, όλα μαζί στην κατσαρόλα, χωρίς πολλά πολλά και ένα φαγάκι καλοκαιρινό ήταν έτοιμο. Βέβαια τα πρώτα χρόνια στην Ελλάδα θυμάμαι να μπαίνει και το μοσχαράκι μέσα στο φαγητό, αλλά σιγά σιγά εγκαταλείφθηκε η συνήθεια αυτή να μαγειρεύονται όλα μα όλα τα λαχανικά με κρέας.  Έτσι και εγώ σήμερα που βρέθηκα με ... υπόλοιπα λαχανικών στο ψυγείο και στη σκέψη του τι να μαγειρέψω σήμερα αποκρίθηκα και εγώ "τουρλού τουρλού".
Και προσέξτε οι Πολίτες δεν λέγαμε λαχανικά τουρλού, απλά λέγαμε να φτιάξουμε μια τουρλού (ναι παρακαλώ, η τουρλού είναι θηλυκού γένους)! Επίσης η τουρλού, σύμφωνα πάντα με τους Πολίτες, εξυπακούεται ότι γίνεται στην κατσαρόλα και όχι στο φούρνο ή αλλού!

Υλικά
2 μεγάλα ξερά κρεμμύδια
2 σκελίδες σκόρδο
μισό κιλό φασολάκια μπαρμπούνια
3 μελιτζάνες φλάσκες (περίπου 700 γρ.)
3 πιπεριές
5 κολοκυθάκια μέτριου μεγέθους (περίπου 700 γρ.)
5 ντομάτες ώριμες
3 μέτριες πατάτες
1 ματσάκι μαϊντανό
1,5 φλιτζανάκι του καφέ ελαιόλαδο (100 γρ. περίπου)
χυμό ντομάτας
αλάτι
πιπέρι
1 φλιτζάνι τσαγιού νερό

Εκτέλεση
Καθαρίζουμε και πλένουμε καλά όλα τα λαχανικά.
Κόβουμε τα κρεμμύδια σε φέτες και ψιλοκόβουμε το σκόρδο. Καθαρίζουμε τα φασολάκια και στα πλαϊνά τους, αν και τέτοια εποχή δεν έχουν ακόμη ίνες.
 
Τα κολοκυθάκια, τις μελιτζάνες, τις πατάτες και τις πιπεριές σε μεγάλα κομμάτια


Κόβουμε τις ντομάτες σε μικρά κομμάτια (θέλουμε να φαίνονται στο φαγητό) και ψιλοκόβουμε το μαϊντανό

 
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα ζεσταίνουμε το λάδι και μαραίνουμε λίγο το κρεμμύδι. Προσθέτουμε το σκόρδο και διαδοχικά όλα τα λαχανικά (πιπεριές - κολοκυθάκια - μελιτζάνες - φασολάκια - ντομάτα - πατάτες)

Προσθέτουμε το χυμό της ντομάτας και ένα ποτήρι νερό. Αλατοπιπερώνουμε και μόλις πάρουν βράση προσθέτουμε και τον ψιλοκομμένο μαϊντανό.
Χαμηλώνουμε την φωτιά και με σκεπασμένη την κατσαρόλα αφήνουμε να σιγοβράσει για 45 λεπτά.
Σερβίρουμε



3 σχόλια:

ΕΛΕΝΑ είπε...

Αυτή η τουρλού ( είδες?? θηλυκό την αποκαλώ κι εγώ) με τόσα πεντανόστιμα υλικά, είναι αδύνατον να μην είναι όλο νοστιμιά!!
Στην κατσαρόλα την φτιάχνω κι εγώ, αν και η μητέρα μου συνήθιζε να μαγειρεύει αυτό το φαγάκι στον φούρνο.
Καλό Σαββατοκύριακο Σοφάκι, φιλιά!

Σοφία Ζ. είπε...

Καλό Σαββατοκύριακο Ελενα μου! Να περάσεις υπέροχα!

Ροδανθη είπε...

Καλημέρα Σοφάκι μου καλή Κυριακή.Πολύ ωραία η τουρλού σου και με απλά και αγαπημένα υλικά.Το φτιάχνω κι εγώ συχνά και μας αρέσει πολύ.
Να είσαι καλά φιλιά πολλά!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...