WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Περί μαγιονέζας ο λόγος

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Περί μαγιονέζας ο λόγος

Εδώ και πολλά χρόνια φτιάχνω μόνη μου τη μαγιονέζα στο μπλέντερ (αρχικά στο thermomix που δυστυχώς μας τελείωσε και μετά στο μπλέντερ για τα smoothies που έχει οπή από επάνω για την προσθήκη του λαδιού - όχι ότι έχω και άλλο δηλαδή). Στο χέρι να πώ την αλήθειά μου δεν το έχω τολμήσει.  Όμως μ' αρέσει η σπιτική - δεν έχει συντηρητικά. Την προτιμώ με σογιέλαιο για να έχει την ελαφριά γεύση της έτοιμης, το ελαιόλαδο μου φαίνεται ότι την πικρίζει. Επιπλέον επιδέχεται παραλλαγές, ουκ ολίγες τον αριθμό, και ως προς τη γεύση και ως προς την υφή.
Η βασική συνταγή είναι τυπικά και σχεδόν πανομοιότυπα η εξής:

Υλικά

1 κρόκος πολύ φρέσκου αυγού
1 και κάτι φλυτζάνι λάδι (σογιέλαιο για μένα)
1 κ.σ. μουστάρδα
1 κ.σ. ξύδι
αλάτι
πιπέρι

Προετοιμασία
Χτυπάμε στο μπλέντερ τον κρόκο αυγού με την μουστάρδα, το ξύδι, αλάτι και πιπέρι και εν συνεχεία προσθέτουμε από την οπή το λάδι λίγο λίγο (σταγόνα σταγόνα είναι υπερβολή), μέχρι να πήξει και να απορροφήσει όλο το λάδι.
Καταναλώνεται άμεσα.

1η παραλλαγή
Υλικά
όλα τα υλικά όπως στη βασική συνταγή, και
1 κ.σ. κάρυ
1/2 μικρό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
5-6 κλαράκια μαϊντανό ψιλοκομμένο
1/2 φλιτζάνι γιαούρτι
Προετοιμασία
Χτυπάμε στο μπλέντερ τον κρόκο αυγού με την μουστάρδα, το ξύδι, το κρεμμύδι, το κάρυ, τον μαϊντανό, αλάτι και πιπέρι και εν συνεχεία προσθέτουμε από την οπή το λάδι λίγο λίγο (σταγόνα σταγόνα είναι υπερβολή), μέχρι να πήξει και να απορροφήσει όλο το λάδι.
Μεταφέρουμε σε μπώλ και απαλά ανακατεύουμε στην μαγιονέζα το γιαούρτι.

Αλλες παραλλαγές
Αντί για κάρυ μπορούμε να βάλουμε τσίλι σε σκόνη, ή horseradish και κέτσαπ (υπέροχη σάλτσα για γαρίδες) ή worcester sauce. Αντί για γιαούρτι μπορούμε να βάλουμε χτυπημένη κρέμα γάλακτος.

4 σχόλια:

georgiaxara είπε...

ΠΟΛΛΗ ΩΡΑΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ!!
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ!
ΦΙΛΑΚΙΑ!!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Τι έπαθε το Θερμομίξ σου??
Εγώ πάντα εκεί φτιάχνω την μαγιονέζα, το πιο πολύτιμο εργαλείο στην κουζίνα μου!
Η παραλλαγή με το κάρυ μου άρεσε πολύ, θα την δοκιμάσω σίγουρα!

Σοφία Ζ. είπε...

Καλό μήνα! Το θερμομίξ μου συμπλήρωσε 25 χρόνια ζωής έχοντας οργώσει όλη την Ελλάδα (με τα παιδιά βρέφη), έχοντας φάει τις άπειρες πτώσεις και εξακολουθώντας να λειτουργεί. Η μαγιονέζα αλλά και η μπεσαμέλ σ'αυτό ξεκούραστες, σίγουρη επιτυχία και άπαιχτες. Δυστυχώς πριν από ένα χρόνο κάηκε το καλώδιο του και έκτοτε όλο λέω να το πάω στην αντιπροσωπεία και ακόμη να το κάνω. Ελπίζω κάποια στιγμή να τα καταφέρω.

Θεανώ είπε...

Πολύ μου άρεσαν οι παραλλαγές της μαγιονέζας και θα τις δοκιμάσω άμεσα. Ετσι και αλλιώς λατρεύω την σπιτική μαγιονέζα. Εγώ βάζω λίγη βραστή πατάτα για να πήξει πιο εύκολα και να μη μου κόψει.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...