WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Μελιτζάνες της Χαλιντέ Νο 1

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Μελιτζάνες της Χαλιντέ Νο 1

Πριν 30 και βάλε χρόνια είχαμε επισκεφθεί μια θεία μου Πολίτισσα που έμενε στη Ρόδο, την έλεγαν Φραγκούλα και ήταν από τις πολύ αγαπημένες φίλες της γιαγιάς μου. Εκεί γνώρισα και τη Χαλιντέ, μια μεγάλης ηλικίας Τουρκορόδια, που σημειωτέον δεν ήξερε λέξη ελληνικά! Ήταν όμως ένας υπέροχος άνθρωπος, που παρόλο που δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε με λόγια τα πηγαίναμε μια χαρά και μπορώ να πω ότι την σκέφτομαι πάντοτε με αγάπη. Ήταν επίσης και καταπληκτική μαγείρισσα. Συχνά πυκνά μαγείρευε στο σπίτι της θείας μου διάφορες λιχουδιές από την τουρκική ή τουρκοροδίτικη κουζίνα. Ένα πρωινό λοιπόν μπήκε στην κουζίνα φέρνοντας μελιτζάνες - πιπεριές και μια πλεξούδα- ναι μια πλεξούδα σκόρδα!  Ούτε βρυκόλακες να κυνηγούσαμε! Με παρακάλεσε να τη βοηθήσω στο καθάρισμα των σκόρδων! Ω Παναγιά μου τι με βρήκε σκεφτόμουν, ήμουν και πιτσιρίκα και τι να σας πω ... καταχάρηκα για το υπέροχο ... βρωμερό πρωινό που θα περνούσα. Καθότι με το σκόρδο δεν έχω αγαστές σχέσεις, έλεγα  ότι το συγκεκριμένο έδεσμα δεν πρόκειται να το δοκιμάσω, δεν θα μύριζα σκορδίλα μέχρι την  ... Κω. Και όμως το φαγητό έγινε υπέροχο και παραδόξως δεν μύριζε έντονα σκόρδο ούτε έμεινε η μυρωδιά.
Φυσικά είναι ένα βαρύ φαγητό όλο τηγανίσματα και σάλτσες, που για την σημερινή μας διατροφή είναι σχεδόν απαγορευτικό. Που και που όμως μια παρασπονδία δεν φαντάζομαι να πειράζει!

Σας το παρουσιάζω εδώ με μια παραλλαγή, ποτέ δεν άντεξα να βάλω 5-6 κεφάλια σκόρδο. Το πολύ 6 σκελίδες σκόρδο. Όσες διαβεβαιώσεις και να έχω πάρει ότι δεν μυρίζει, μου είναι αδύνατο να το τολμήσω. Όσοι πάλι είστε τολμηροί, θυμηθείτε ότι τις σκελίδες τις βάζουμε ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ, αυτό έλεγε είναι το μυστικό που δεν μυρίζουν.


Υλικά

1 κιλό μελιτζάνες φλάσκες
2-3 πιπεριές
6  σκελίδες σκόρδο
1/2 ματσάκι μαϊντανό
1 με 1 1/2 κούπα ελαιόλαδο
1 κουτί χυμό ντομάτας πασσάτα
αλάτι - πιπέρι

Εκτέλεση

Καθαρίζουμε και πλένουμε καλά τις μελιτζάνες, τις κόβουμε σε σχετικά μικρά κομμάτια  και τις βάζουμε σε αλατισμένο νερό να μην μαυρίσουν. Ρίχνουμε ελαιόλαδο στην κατσαρόλα και το αφήνουμε να κάψει. Τηγανίζουμε τις μελιτζάνες ίσα να πάρουν χρώμα.

 Τις βγάζουμε σε απορροφητικό χαρτί

 Πλένουμε και κόβουμε τις πιπεριές σε μικρά κομμάτια, τις τηγανίζουμε και τις βγάζουμε σε απορροφητικό χαρτί για να τραβήξει τα λάδια.
 Για τα σκόρδα σας είπα παραπάνω. Εγώ κόβω σε ροδέλες τις σκελίδες σκόρδο, για να φαίνονται ... πολλές. Βάζουμε καθαρό λάδι και σωτάρουμε τα σκόρδα.
 Προσθέτουμε την ντομάτα και αφήνουμε να σιγοψηθεί για 10 λεπτά.
 Προσθέτουμε τις μελιτζάνες, τις πιπεριές, τον ψιλοκομμένο μαϊντανό, αλατοπιπερώνουμε και
 αφήνουμε να σιγοψηθούν για 15 λεπτά προκειμένου τα λαχανικά να απορροφήσουν την σάλτσα. Αδειάζουμε σε βαθιά πιατέλα και
 σερβίρουμε


26 σχόλια:

Ροδανθη είπε...

Καλημέρα Σοφία και καλό μήνα να έχεις.Όντως το φαγάκι σου θα πρέπει να είναι λίγο τούρμπο αλλά σίγουρα και πολύ νόστιμο,να έχεις φρέσκο ψωμάκι και να κάνεις βούτες στη σάλτσα,δε σου λέω τίποτα χιχιχιχι!!!!Φιλιά!!!

Helen Gr είπε...

Καλημέρα και καλό μήνα, Σοφία μου! Ωραίο φαγάκι, δεμένο με εξίσου όμορφες αναμνήσεις. Έτσι μαγειρεύουν τις μελιτζάνες και οι Άραβες, ειδικά στην Αίγυπτο, με το σκόρδο ολόκληρο!
Φιλάκια!

Σοφία Ζ. είπε...

Καλημέρα και καλό μήνα Ροδάνθη. Κόλαση έτσι με το ψωμάκι το ζεστό να το βουτάς στη σάλτσα.

Σοφία Ζ. είπε...

Καλημέρα και καλό μήνα Ελένη. Ανατολίτικο φαγητό πράγματι. Φιλιά πολλά!

Chrisi είπε...

Καλό μήνα ,ωραίες φαίνονται και πολύ νόστιμες πρέπει να είναι,αλήθεια δε μυρίζει το σκόρδο? Εγω για το μόνο που είμαι σίγουρη είναι ότι θα τρως με αυτό το φαγητό μισο κιλό ψωμί πωπω ωραία πράγματα,φιλάκια.

Ξανθή είπε...

Καλά σοβαρολογείς 6 σκόρδα!!!
Καλό μήνα και καλή εβδομάδα.

Eleni είπε...

Καλημέρα Σοφία!Πρέπει να είναι καταπλητικό φαγητό ιδίως για βουτίτσες με μπόλικο ψωμί!Εντυπωσιακό το 6 σκόρδα!!!!

gwgw είπε...

Σοφακι μου κι εγω το φτιαχνω αυτο το φαγητο,μονο που εγω συμπληρωνω πατατες και κρεμμυδια κομμενα σε φετες,τυρακι φετα απο διπλα μπολικο ψωμι για τρελες βουτες και ειναι ΜΟΥΡΛΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!
Καλο μηνα να εχεις με υγεια,πολλα πολλα φιλακια!!!

Penelope είπε...

Στο βεβαιώνω καλή μου Σοφία.
Οι ολόκληρες σκελίδες σκόρδου δίνουν την χάρη τους, αλλά όχι το βαρύ τους άρωμα, όπως οι κομμένες!
Κάτι ήξερε η κυρά η Τουρκορόδια.

Tante Kiki είπε...

Πολύ ωραίες οι μελιτζάνες αλλά 6 σκόρδα!!!! Μου πέφτουν αρκετά-:))) ...άντε να κάνω μάθημα μετά!! χαχαχα
Πάντως, πρέπει να σου έγιναν πεντανόστιμες!!!
Φιλιά και καλό μήνα!

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος είπε...

Καλησπέρα Ροδάνθη μου! λατρεμένες μελιτζανούλες βλέπω! εγώ επειδή δεν το φοβάμαι το σκόρδο θα το αποτολμήσω και θα βάλω τα 6 κεφάλια!!
φιλιά και καλό μήνα!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Ω ρε μάνα μου, αυτό είναι φαγάκι με τα όλα του!!
Τα σκόρδα μια χαρά, δεν μου φαίνονται πολλά!
Σκελίδες εννοείς, όχι ολόκληρα σκόρδα φαντάζομαι!
Φιλιά Ροδάνθη μου, καλό σου μήνα!

Δημιουργία είπε...

Καλή εβδομάδα και καλό μήνα να έχεις με υγεία.

para-kelsoscooks είπε...

5-6 ολόκληρα σκόρδα και όχι σκελίδες;Πύύύραυλος!!!!
Ας το δοκιμάσει η Πέλα και μετά ....βλέπουμε.
Σοφία, καλό μήνα να έχεις.

Μarion, είπε...

Τούρμπο θα γίνει με τα 6 σκόρδα..χιχι..
Κι εγώ δεν θα το τολμούσα πάντως.

Ωραίο όμως φαίνεται να έγινε κι έτσι.

Καλό μήνα :)

Σοφία Ζ. είπε...

Neli, παραδόξως δεν μυρίζει! Σκέψου το ψωμάκι να είναι και φρέσκο φρέσκο ζεστό!

Σοφία Ζ. είπε...

Ξανθή μου δεν το έχω αποτολμήσει και ας λέει η Πηνελόπη. Φιλιά!

Σοφία Ζ. είπε...

Ελένη μου, όπως είπα και πριν φρέσκο φρέσκο φουρνιστό ψωμάκι δίπλα και τίποτε άλλο!

Σοφία Ζ. είπε...

Γωγούλα μου θα το δοκιμάσω και όπως το λες! Φιλάκια!

Σοφία Ζ. είπε...

Πηνελόπη μου λες μετά από πόσα δε λέμε χρόνια να το αποτολμήσω; Μόνο με διπλά γάντια κηπουρικής όμως! Η μυρωδιά στα δάχτυλα είναι αυτή που δε φεύγει!!!!! Φιλιά!

Σοφία Ζ. είπε...

Κική, πίστεψε με δεν μυρίζει σε καμιά περίπτωση. Καρατσεκαρισμένο!

Σοφία Ζ. είπε...

Πέλα θέλω να μου πεις όταν το κάνεις με ολόκληρα τα σκόρδα!!!! Φιλιά κοριτσάκι μου!

Σοφία Ζ. είπε...

Ελενά μου εγώ το κάνω με σκελίδες, η Τουρκορόδια με ... κεφάλια! Φιλιά πολλά!

Σοφία Ζ. είπε...

Καλό μήνα και σε σένα Δημιουργία!

Σοφία Ζ. είπε...

Σωσώ και εγώ θα περιμένω την Πέλα για το αποτέλεσμα! Χα χα!

Σοφία Ζ. είπε...

Marion γίνεται πεντανόστιμο και η γεύση να είσαι σίγουρη δεν θυμίζει σκορδαλιά! Ίσως γιατί το σκόρδο ψήνεται, βάλε και τον μαϊντανό που εξουδετερώνει....
Καλό μήνα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...