WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Σπιτικός ... κύβος (ή ζελέ) ζωμού κρέατος και λαχανικών

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

Σπιτικός ... κύβος (ή ζελέ) ζωμού κρέατος και λαχανικών



Επειδή ο γιος μου είναι λάτρης του βραστού κρέατος και των λαχανικών και συχνά πυκνά φτιάχνω για να του στέλνω, αλλά επειδή δεν αντέχουμε να τρώμε κρεατόσουπα όλη την ώρα, συμπυκνώνω το ζωμό και τον χρησιμοποιώ κατά το δοκούν, δηλαδή σε πιλάφι, στο βράσιμο των μακαρονιών, στο κοκκινιστό, όπου γενικά βάζει μια νοικοκυρά κύβο βοδινού ή λαχανικών. Θεωρώ ότι είναι πιο υγιεινό από τους έτοιμους κύβους, ακόμη και από τους φρέσκους που τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν στην αγορά. Κάποιες φορές μάλιστα αδειάζω το συμπυκνωμένο ζωμό σε παγοκύστες και τον καταψύχω. Όποτε χρειάζομαι, απλά ρίχνω στο φαγητό ένα ... παγάκι.

Τρόπος παρασκευής

Βράζουμε το κρέας και τα λαχανικά όπως περιγράφεται στην κρεατόσουπα. Αφαιρούμε το κρέας και τα λαχανικά για να τα σερβίρουμε. Εγώ αφήνω στο ζουμί το σέλινο, το κρεμμύδι και το πράσο και συνεχίζω να σιγοβράζω έως ότου συμπυκνωθεί ο ζωμός. Τα δε λαχανικά σχεδόν λιώνουν μέσα στο ζωμό, εγώ δεν τα πειράζω, τα αφήνω ως έχουν. Αν δεν θέλουμε να μείνει κομμάτι, απλά περνάμε το ζωμό στο μπλέντερ. Σε κάθε περίπτωση μένει ένα ποτήρι. Το αδειάζω σε ταπεράκι αυτών των διαστάσεων και αφού κρυώσει το συντηρώ στο ψυγείο. Μόλις κρυώσει ο ζωμός πήζει σα ζελέ και είναι έτοιμος για χρήση.

20 σχόλια:

mary's crafts είπε...

Pοδανθη μου καλησπερα και καλο μηνα να εχουμε!!!!!!!
Σε περιμενω στο σπιτακι μου, σου εχω βραβειακι.....για μικρους!!!!!!!!
Φιλακια πολλα!!!!!!

gwgw είπε...

Σοφακι μου κι εγω παντα κραταω ζωμους απο κρεας και λαχανικα,και φυσικα το φαγητο γινεται πεντανοστιμο.
Ποτε μα ποτε τοσα χρονια που μαγειρευω δεν εχω χρησιμοποιησει ετοιμους κυβους του εμποριου,ειναι οτι χειροτερο σκευασμα υπαρχει...
Να εχεις καλο μηνα...την καλημερα μου και τα φιλια μου!!!

Ξανθή είπε...

Ωραία ιδέα!!Καλό μήνα!!

Μαρία είπε...

Καλημέρα..πολύ καλή η ιδέα αυτή..θα το δοκιμάσω..καλό μήνα να έχουμε..φιλιά

ΕΛΕΝΑ είπε...

Σοφάκι μου τι καλά που κάνεις που ετοιμάζεις σπιτικό ζωμο κι έτσι ξέρεις τι δίνεις στον γιόκα!
Εγώ ζητάω από τον χασάπη να μου δώσει και κόκκαλα, για να γίνει πιο "πλούσιος" ο ζωμός.
Καλό μήνα, πολλά φιλιά!

Helen Gr είπε...

Καλησπέρα, Σοφία μου. Σαφώς και είναι πιο υγιεινός και νόστιμος ο σπιτικός ζωμός. Πολύ ωραία ιδέα μας έδωσες. Ευχαριστούμε.
Φιλιά, καλό μήνα.

T.A.G είπε...

Πολύ χρήσιμη η ανάρτηση Σοφία, ευχαριστούμε!:-) Συμφωνώ με την Έλενα για τα κόκκαλα, προσθέτουν πολύ στη γεύση. Καλό βράδυ:-) Άννα

mia maria είπε...

Ωραία ιδέα Σοφία!
Καλό γιορτινό μήνα:)

Σοφία Ζ. είπε...

Mary's crafts, καλημέρα. Θα το διαβίβασω στη Ροδάνθη για να περάσει η ίδια, αλλά ξέρω ότι δεν έχει πρόσβαση τις τελευταίες ημέρεςσε υπολογιστή. Σε κάθε περίπτωση ευχαριστούμε και εμείς! Καλό μήνα!

Σοφία Ζ. είπε...

Γωγούλα μου καλημέρα και καλό μήνα! Πόσο δίκιο έχεις. Πολύ πιο υγιεινά και πολύ πιο νόστιμα τα σπιτικά δεν το συζητώ! Φιλιά πολλά!

Σοφία Ζ. είπε...

Καλό μήνα Ξανθή μου!

Σοφία Ζ. είπε...

Μαρία μου δοκίμασέ το, θα δεις. Καλό μήνα!

Σοφία Ζ. είπε...

Ελενά μου με τα κόκκαλα, ειδικά αν έχουν και μεδούλι γίνεται ακόμη πιο νόστιμος ο ζωμός. Καλό μήνα, φιλιά πολλά<>!

Σοφία Ζ. είπε...

Helen Gr, εγώ συμπυκνώνω και ζωμό από κοτόπουλο, ... από γαλοπούλα (εκεί ειδικά τα Χριστούγεννα, αν τύχει να φτιάξω, τα περισσεύματα με το κουφάρι τα βράζω και τα κάνω ζωμό), ό,τι λαχανικά βράζω κρατάω το ζουμάκι τους με τον ίδιο τρόπο. Καλό μήνα και πολλά φιλιά.

Σοφία Ζ. είπε...

mia maria, καλό μήνα γλυκειά μου και σε σένα!

Σοφία Ζ. είπε...

'Αννα μου Φιλιά πολλά και καλό μήνα και από εδώ!

Vita είπε...

Καμμία σχέση οι σπιτικοί "κύβοι" με τους έτοιμους! Κι εγώ φροντίζω να μη μου λείπουν!

tzeni xr. είπε...

Πολύ χρησιμη συνταγη!!!

ελα στο σπιτακι μου να παραλαβεις ενα βραβειο

Καλό βραδύ!

magda είπε...

Σοφία μου, καλησπέρα
Εμείς όλοι στην οικογένεια είμαστε λάτρεις της κρεατόσουπας.
Την ιδέα σου για παγάκια ζωμού, την λάτρεψα και θα την εφαρμόσω.
Πολλά φιλάκια και σ΄ευχαριστώ πολύ!

Ροδανθη είπε...

Σοφία μου είναι μια πάρα πολύ καλή ιδέα και το κυριότερο,ξέρεις οτι θα φάς κάτι υγιεινό,(μόνο μη μπερδευτούν αυτά τα παγάκια με τα κανονικά και μπούν σε κανένα ποτό χαχαχα!!!!!)φιλάκια πολλά.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...