WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Πατατοκεφτέδες με parmigiano reggiano

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Πατατοκεφτέδες με parmigiano reggiano

Είχα ξαναβάλει συνταγή για πατατοκεφτέδες όπως τη είχα βρει χειρόγραφη σε ένα βιβλιαράκι της γιαγιάς μου. Συνήθως δεν έγραφε συνταγές, τις είχε όλες φυλαγμένες και αρχειοθετημένες στο μυαλό της και ακόμη και στην δύσκολη εποχή της άνοιας, σχεδόν μηχανικά έφτιαχνε απίθανα πράγματα. Οι πατατοκεφτέδες ήταν το αγαπημένο της ορεκτικό για όλα τα τραπεζώματα, συνήθεια που τήρησα και εγώ και κάθε φορά που είχα κάλεσμα, μια πιατέλα με πατατοκεφτέδες δέσποζε στο τραπέζι. Νομίζω πάντως ότι πατατοκεφτέδες όπως κάθε μορφής κεφτέδες με βάση λαχανικά φτιάχνονται απ' άκρη σ' άκρη της Ελλάδας με βάση πάντα το αυγό και το αλεύρι και από εκεί και πέρα προστίθεται ό,τι ήθελε υπάρξει στο ψυγείο ή στον κήπο.  Την συνταγή αυτήν την φτιάχνω με κλειστά τα μάτια και ως τώρα δεν μου έχουν συμβεί ... ατυχήματα (να διαλυθούν στο τηγάνι οι πατατοκεφτέδες δηλαδή). Αυτήν την φορά αντί άλλου τυριού έβαλα Parmigiano Reggiano και συμμετέχω στο διαγωνισμό Parmigiano Reggiano CrossCooking 2014. Την συνταγή μου όπως υποβλήθηκε στο διαγωνισμό μπορείτε να την δείτε κάνοντας κλικ  εδώ!
Υλικά
1 κιλό πατάτες
150 γραμ. τυρί parmigianno reggiano τριμμένο στο χοντρό τρίφτη
3 αυγά ολόκληρα
5 κουταλιές σούπας φαρίνα κόκκινη
1 κ.γ. αλάτι
1 κ.γ. μαύρο πιπέρι
μια πρέζα μοσχοκάρυδο
λάδι για τηγάνισμα

Εκτέλεση
Καθαρίζουμε και κόβουμε τις πατάτες σε κύβους

Τις βάζουμε σε κατσαρόλα με αλατισμένο νερό που βράζει και τις βράζουμε για 20 λεπτά περίπου να μαλακώσουν αρκετά.

 
Τις βγάζουμε από το νερό με τρυπητή κουτάλα και τις βάζουμε σε μπωλ. Με ένα masher τις λιώνουμε και προσθέτουμε το τυρί, τα αυγά, το αλεύρι και αλατοπιπερώνουμε. Με κουτάλα ανακατεύουμε καλά τα υλικά. Αν χρειασθεί και βλέπουμε πολύ υγρό το μίγμα, προσθέτουμε λίγο αλεύρι ακόμη.



Αλευρώνουμε καλά τα χέρια μας και από το μίγμα παίρνουμε μικρά κομμάτια και τα πλάθουμε σε κεφτέδες. Τους ακουμπάμε σε αλευρωμένη επιφάνεια.


Σε ένα τηγάνι ζεσταίνουμε το λάδι και μόλις κάψει, χαμηλώνουμε τη φωτιά σε μέτρια και τηγανίζουμε τους πατατοκεφτέδες. Προσοχή στην πρώτη τηγανιά, θέλουν γρήγορο γύρισμα γιατί όπως καίει το λάδι είναι πολύ εύκολο να αρπάξουν και αντί να γίνουν χρυσοί να γίνουν καφέ, δηλαδή καμμένοι!!!






6 σχόλια:

Κική Κωνσταντίνου είπε...

υπεροχη συνταγη! μ αρεσουν αυτα! :)

καλημερα Σοφια μου!

Σοφία Ζ. είπε...

Καλημέρα Κική μου!

Ροδανθη είπε...

Σοφία μου καλημέρα.Πολύ καλοί οι πατατοκεφτέδες σου και το κυριότερο δεν άνοιξαν όπως είπες.Εμείς εδώ έχουμε ένα ΄μυστικό΄λένε ότι όταν τηγανίζονται οι κεφτέδες δεν πρέπει να δοκιμάσεις πριν τελειώσει το τηγάνισμα γιατί τότε όλοι οι υπόλοιποι θα σκάσουν,δεν ξέρω αν ισχύει εγώ πάντως το έχω πάθει τυχαίο....!!!!!
Στα μυρωδικά εγώ βάζω και δυόσμο τους πάει πάρα πολύ.
Να είσαι καλά φιλιά πολλά!!!!

Σοφία Ζ. είπε...

Καλημέρα Ροδάνθη μου! Δεν το ήξερα το μυστικό, χαχα. Σκέψου ότι δοκίμασα τον πρώτο, αμέσως μόλις τον έβγαλα. Το έχω συνήθεια πια όταν τηγανίζω να υπολογίζω τον χρόνο που απαιτείται, δοκιμάζοντας το πρώτο που βγάζω από το τηγάνι, χαχα. Και ο δυόσμος τους πάει και η ρίγανη και όλα τα μυρωδικά γενικά που δέχεται η πατάτα. Επίσης μου αρέσουν και γεμιστοί είτε με κιμά (αν έχει περισσέψει από μακαρόνια), είτε με μπέικον.
Φιλιά Ροδάνθη μου!

Ξανθή είπε...

Καλοκαιρινό μεζεδάκι ότι πρέπει για μια μπυρίτσα στη βεράντα!!

Σοφία Ζ. είπε...

Αχ Ξανθή μου, να το κανονίσουμε!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...