WHdNz76pJen8ZPksXvRV5KZoshE Να λείπει το ... βύσσινο!: Ελιόπιτα

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Ελιόπιτα

Εν μέσω νηστείας οι πίτες έχουν την τιμητική τους. Μια διαφορετική πίτα που τη συνταγή την ξεσήκωσα πριν από πολλά χρόνια από μια φίλη με καταγωγή από την Κύπρο, που την έφτιαχνε συχνά ενμέσω Σαρακοστής.


Υλικά

Για  το φύλλο
5 φλιτζάνια αλεύρι
100 ml ελαιόλαδο
1 κ.γ. σόδα
1 κ.σ. ξύδι 
1 κ.γ. αλάτι
1 κ.γ. γλυκάνισο
νερό όσο πάρει (περίπου 350-400 ml)

Για τη γέμιση
400 γρ. ελιές μαύρες χωρίς κουκούτσι,ψιλοκομμένες
3 φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα
2 πράσα (μόνο το λευκό μέρος) ψιλοκομμένο
1/2ματσάκι άνηθο ψιλοκομμένο
λίγο δυόσμο

Εκτέλεση

Αν δεν κάνουμε τη ζύμη στον αρτοπαρασκευαστή , οι οδηγίες έχουν ως εξής: Σε μια λεκανίτσα ανακατεύουμε το αλεύρι με τη σόδα, το αλάτι, το γλυκάνισο. Προσθέτουμε το λάδι και τρίβουμε το αλεύρι με το λάδι. Ρίχνουμε τη μια κουταλιά ξύδι και προσθέτουμε λίγο λίγο το νερό και ζυμώνουμε μέχρι η ζύμη να γίνει μαλακή και ελαστική και να κολλά ελάχιστα στα δάχτυλα. Χωρίζουμε τη ζύμη σε 2 μπαλάκια και την αφήνουμε να ξεκουραστεί σκεπασμένη με πετσέτα για μισή ώρα.
Σε ένα μπωλ αναμιγνύουμε τις ελιές, τα κρεμμυδάκια, το πράσο, τον άνηθο και τον δυόσμο.
Με κάθε μπάλα ζύμης ανοίγουμε ένα χοντρό φύλλο.
Σε λαδωμένο ταψί απλώνουμε το ένα φύλλο και ρίχνουμε τη γέμιση απλώνοντάς την να πάει παντού. Σκεπάζουμε με το δεύτερο φύλλο και ενώνουμε τα άκρα. Χαράσσουμε την επιφάνεια σε κομμάτια και ραντίζουμε με λίγο λάδι. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους
Ανοίγουμε το κάθε μπαλλάκι σε χοντρό φύλλο. βαθμούς για 45 λεπτά περίπου.

Αν νηστεύουμε και το λάδι, τότε τη ζύμη τη φτιάχνουμε με ταχίνι αντί για λάδι (οπότε διαλύουμε σε λίγο νερό το ταχίνι και ζυμώνουμε με το αλεύρι), και ραντίζουμε την πίτα πριν το ψήσιμο με νερό.

6 σχόλια:

Katerina είπε...

μου έδωσες ιδέα για σήμερα!!

καλημέρα!

Maria B. είπε...

Γεια σου Σοφάκι μου, τέλεια τα ελιοπιτάκια σου! τα είχα φτιάξει και εγώ μια φορά με συνταγή που έχει δώσει η Βάσια στο μποκ μας και ήταν υπέροχα ! και κοίτα λοιπόν μια σύμπτωσηείχε και εκείνη την συνταγή απο μια κυρία απο την Κύπρο.

Γεια στα χεράκια σας κουκλίτσες μου !!!

καλό σ/κ και φιλια πολλά πολλά

Σοφία Ζ. είπε...

Κατερίνα μου χαίρομαι που σου αρέσει!

Μαρία μου γεια σου. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Μόλις είδα και τη συνταγή της Βάσιας και μου αρέσει πολύ που σωτάρει τα κρεμμυδάκια.

Καλό Σ/Κ κορίτσια!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Εμένα εκτός από την γέμιση που φαίνεται πεντανόστιμη, μου έκανε εντύπωση το φύλλο με το γλυκάνισο!
Σίγουρα θα είναι ξεχωριστό!
Με απλά λόγια, σερβίρομαι ένα μεγάαααλο κομμάτι!!
Φιλιά Σοφάκι!!

Σοφία Ζ. είπε...

Το μεγαλύτερο σου κρατάω Έλενά μου. Καλό Σ/Κ και πολλά φιλιά!

mirsini's creations είπε...

Σοφακι μου ειδα το σχολιο σου και χαρηκα πολυ πολυ !! Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια, σημαινουν πολλα για' μενα !! Αχ! Μακαρι να ημουν καλη και στην μαγειρικη αλλα νομιζω πως δεν το εχω! Ισως αν ασχολιομουν περισσοτερο ομως , οπως κανω και με τα κοσμηματα να το εχω, δεν ξερω!! Παντως ειμαι τυχερη που εχω βρει μαγειρες bloggers γιατι αν εχω αποριες εσεις σιγουρα θα με βοηθησετε!! χι! χι! Ευχομαι ομορφη Ανοιξηηηη!! Καλο σ/κο!! Σε φιλω! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...